top of page

Historie vydavatelství

2014

Myšlenka / Měla to být agentura 

Když Jan Ondruš odešel začátkem roku 2014 z pozice obchodního ředitele jedné firmy, chtěl si hlavně odpočinout a věnovat se rodině. Měl vizi o založení malé agentury, která bude inzertně zastupovat noviny a časopisy. Při loučení s tehdejšími obchodními partnery ho oslovil majitel tiskárny Profi-tisk group Tomáš Vebr, který dělal Zpravodaj města Písku a právě získal zakázku na časopis Olomouckého kraje. Potřeboval tým, jenž by dokázal zajistit vydavatelský servis a regionální inzerci. Slovo dalo slovo a na apríla 2014 vznikla firma Regionální vydavatelství.

2015 leden

První noviny za čtyři měsíce

Po čtyřech měsících získala firma Regionální vydavatelství první vlastní zakázku na vydávání měsíčníku Boleslavan. Od ledna 2015 začalo vydavatelství spravovat další zakázky zpravodajů pro jednotlivé radnice a hned v březnu spustilo první vlastní projekt – Magazín Váš Zlín. Zajímavostí je, že jej po celou dobu vydává v černých číslech.

2015 prosinec

Buď padneme, nebo nás to nakopne   

Na podzim 2015 získala firma zakázku na tvorbu novin Středočeského kraje – Středočech. Bylo to obrovské sousto. Do zakázky se však pustila s obrovskou energií a s tím, že buď padne na kolena, nebo ji to nakopne. Obratem zavedla inzertní okresní mutace a koncept se bezvadně uchytil. Díky tomu bylo medium blíže místním podnikatelům, propagace pro ně byla ekonomicky dostupnější a reálně smysluplnější (málokterá regionální firma by cíleně oslovovala zákazníky v Rakovníku a zároveň v Kutné Hoře). Tímto krokem si vydavatelství ověřilo, že je schopno vydávat noviny s nákladem přes 500 000 výtisků. Koncept se poté zavedl i u měsíčníku Olomouckého kraje.

2017 

Musí se to odmakat

Postupně se dařilo získávat další radniční či krajské noviny, například Zpravodaj města Strakonice, Mostecké listy, Prostějovské radniční listy a další. Souboji ve výběrových řízeních si firma ověřila, že jedinou správnou cestou je noviny řádně odmakat s podstatným dofinancováním z regionální inzerce, než chtít ze zakázek získávat desítky procent přímo od zadavatelů. Precizně se soustředí na tvorbu obsahu a osobně se maximálně věnuje inzerentům, čímž se jí podařilo získat stabilitu.

2018 

Pro-klientsky na všech frontách 

Po čtyřech letech firma vydá sedm vlastních titulů a na třinácti krajských, městských (a jednotlivých městských částí) participuje. Další desítky inzertně zastupuje. V tomto roce byl také odstartován projekt vlastního on-line zpravodajského webu.

2022

Vznik PR oddělení

Po dalších čtyřech letech vydává dvanáct vlastních titulů a na devatenácti krajských, městských (a jednotlivých městských částí) participuje. Další desítky inzertně zastupuje. Dále pod společnost spadají webové platformy novinykraje.cz a fajnvylety.cz. Dnes má vydavatelství přes sto spolupracovníků a stále roste. Základním stavebním prvkem úspěchu stále zůstává proklientský přístup k zadavatelům, inzerentům i kolegům ve firmě. Díky tomu vznikla parta lidí, kterou baví tvořit a dále budovat vizi Regionálního vydavatelství.

bottom of page